Nettikulta / Uutiset / Onko kultaisten tai hopeisten arvoesineiden postittaminen turvallista?
Onko kultaisten tai hopeisten arvoesineiden postittaminen turvallista?
Yksi meiltä kaikkein yleisimmin kysytyistä kysymyksistä liittyy hyvinkin luonnollisesti arvoesineiden postituksen turvallisuuteen. Voimme taata, että arvoesineiden postittaminen NettiKullalle, oli kyse sitten kullasta, hopeasta tai platinasta on täysin turvallista. Tässä artikkelissa selitämme miten lähetysten turvallisuus on taattu, sekä kerromme miten jalometallien postitus toimii.
Voit lähettää kulta- ja hopeaesineesi meille kierrätettäväksi turvallisin mielin
NettiKulta on jalometallien kierrättämisen ammattilainen. Kierrätämme kultaa, hopeaa, platinaa ja palladiumia. Esineiden kunnolla ei ole mitään merkitystä, eikä esimerkiksi hopeoita tarvitse kiillottaa ennen niiden toimittamista meille. Voit toimittaa meille jalometalleja arvioitavaksi veloituksetonta turvapakettiamme hyödyntäen.
Olemme iloisia siitä, että asiakkaamme luottavat palvelumme helppouteen, nopeuteen ja turvallisuuteen, sekä ammattitaitoomme aina kun vastaanotamme asiakkaan toimittaman turvapaketin.
Miltä NettiKullalta veloituksetta tilattava turvapaketti näyttää?
NettiKulta toimittaa jokaiselle asiakkaalle turvapaketin, jonka voit tilata nettisivuiltamme. Turvapaketti saapuu kotimaahan noin 1-2 päivän kuluessa täysin merkitsemättömässä valkoisessa kirjekuoressa, jonka päällä näkyy vain vastaanottajan nimi.
Kuori, jossa turvapaketti saapuu, sisältää:
1. Muovisen turvapussin;
2. Kullan myyntisopimuksen,
3. Lähetyslistan, johon voit kuvailla lähetettävät esineet ja niiden määrän;
4. Lähetysohjeet, sekä;
5. Kuplamuovilla vuoratun palautuskuoren, jossa on valmiiksi täytetty osoitekortti;
NettiKullan myyntisopimus
Turvapussin käyttö ja arvoesineiden lähettäminen NettiKullalle
Turvapussi on auki toisesta päästä, ja siinä on kirkkaan vihreä suojamuovi sinettiteipin päällä.
Turvapussin sinettiteipin kirkkaan vihreän suojamuovin vierestä löytyy yksinkertainen kuvallinen ohje pussin käyttöön. Kuvallisissa ohjeissa on myös kirjallisesti selitetty, kuinka pussi toimii ja miten sitä käytetään. Teksti on sen verran pientä, että voi olla hyvä varata lukulasit lähistölle.
Sujauta pussiin ne esineet, jotka haluat myydä meille. Repäise kirkkaan värinen suojamuovi irti, ja taita pussin suu kiinni sinettiteippiä vasten. Kun olet sulkenut
pussin sinetin, pussia ei ole enää mahdollista avata aiheuttamatta sille silminnähtävää vahinkoa. Tämä varmistaa sen, että pussia ei voi avata huomaamatta ennen kuin se on saapunut perille.
Jokaisessa turvapussissa on
viivakoodi ja uniikki numerokoodi, joiden ansiosta jokainen turvapussi on jäljitettävissä. Pussi on täysin
läpinäkymätön, eikä sen sisältöä ole mahdollista nähdä valoa vasten katsomalla.
Turvapussin toisessa päässä on katkoviiva, jota pitkin leikkaamme pussin auki kun se saapuu. Jos leikkasit pussin auki vahingossa itse, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, ja toimitamme sinulle mielellämme uuden pussin lähetystä varten.
Täytä toimittamamme kuoren mukana tullut kullan myyntisopimus, sekä lähetyslista ja sujauta ne sinetöidyn turvapussin kanssa kuplamuovilla vuorattuun palautuskuoreen. Tämän jälkeen sinun tarvitsee vain toimittaa palautuskuori postin toimipisteeseen. Postimaksu on maksettu puolestasi ja lähetyksesi on vakuutettu
postivakuutuksella 5000€ arvoon asti.
Postissa
saat lähetyksestäsi kuitin. Pidäthän lähetyksen kuitin tallessa. Lähetyskuitin koodin avulla voit seurata turvapakettisi matkaa luotasi meille.
Sinetöitävä Turvapussi
NettiKullan maksama ja valmiiksi täytetty postivakuutettu palautuskuori
Mitä postivakuutus tarkoittaa?
Postivakuutettu lähetys tarkoittaa sitä, että mikäli kaikista varotoimista huolimatta lähettämäsi turvapaketti pääsisi hukkumaan matkalla,
postivakuutus korvaa pussin sisältämät esineet niiden esinearvon mukaan. Turvapakettimme on vakuutettu 5000 euron arvoon asti.
Mikäli haluat lähettää meille arvokkaampia esineitä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä
asiakaspalveluumme ja toimitamme sinulle lähetysohjeet.
Entä jos esineeni ei mahdu turvapussiin?
On varsin yleistä, että etenkään hopeiset koriste-esineet tai aterinsetit eivät välttämättä mahdu kooltaan hivenen A4 arkkia pienempään turvapussiin.
Mikäli haluat myydä koruja kookkaampia esineitä ja arvioit jo etukäteen, että ne eivät tule mahtumaan turvapussiin, pyydämme teitä pakkaamaan jalometallia sisältävät esineet sopivan kokoiseen laatikkoon, ja punnitsemaan laatikon. Tämän jälkeen pyytäisimme teitä olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme toimittaa teille tarkemmat lähetysohjeet.
Tarvitsemme tiedon paketin painosta lähetyksen järjestämistä varten. Muistathan, että kyseinen paino ei vielä anna selkeää kuvaa esineiden sisältämän jalometallin painosta.
Kauanko arvoesineitä sisältävän turvapaketin matka postitse kestää?
Toimitamme asiakkaidemme tilaamat turvapaketit postiin pääsääntöisesti saman tai seuraavan työpäivän aikana tilauksen saapumisesta. Turvapaketti saapuu sinun luoksesi noin 1-2 päivän kuluessa turvapakettitilauksen tekemisestä.
Maksu 8 tunnin sisällä arvioinnista
Kun olet toimittanut turvapaketin täytettynä takaisin postiin, sen kulku takaisin luoksemme kestää noin 1-3 päivää. Arvioimme esineesi ja esitämme sinulle ostotarjouksen esineistäsi. Mikäli hyväksyt tarjouksen, maksamme rahat tilillesi samana päivänä. Jos et ole tyytyväinen ostotarjoukseemme, palautamme esineesi sinulle maksutta.
Meidän tarjoama hinta perustuu myytävän kullan ja hopean määrään, niiden kulta- ja hopeapitoisuuteen sekä arviointipäivän maailmanmarkkinahintoihin. NettiKullan
hintatakuu takaa parhaan mahdollisen hinnan joten asiakkaat voi huoleti vertailla eri yrityksien toteutuneita ostohintoja.
Kauanko arvioidun arvoesineen takaisin saaminen kestää?
Mikäli tulit toisiin aatoksiin ja toivoisit, että palautamme esineet, lähetämme ne sinulle takaisin maksutta. Postin kulusta riippuen saat esineet takaisin noin viikon kuluessa.
Entä jos tein virheen turvapaketin käytössä?
Suosittelemme lukemaan turvapaketin mukana tulevat lähetysohjeet tarkasti.
Tästä huolimatta ei ole mitään syytä huolestua, jos esimerkiksi leikkasit pussin vahingossa auki, tai vaikkapa sinetöit pussin jo ennen kuin vielä ennen nukkumaanmenoa muistit sen yhden rikkinäisen kaulaketjun.
Erehdykset ovat täysin inhimillisiä, ja autamme todella mielellämme. Jos tarvitset uuden turvapussin, voit tilata sellaisen näppärästi asiakaspalvelumme kautta.
Jos turvapussin täyttäminen jännittää etukäteen tai ohjeet tuntuivat epäselkeiltä, ja haluat olla varma, että kaikki menee aivan varmasti oikein, voit olla myös tällöin yhteydessä asiakaspalveluumme ja neuvomme sinua turvapussin käyttämisessä henkilökohtaisesti.
Käytössä olevat turvaominaisuudet arvoesineiden postituksessa
- Turvapussi toimitetaan sinulle merkitsemättömässä kirjekuoressa, jossa ei ole NettiKullan logoa kertomassa kuoren sisällöstä.
- Turvapussi on täysin läpinäkymätön ja kun olet täyttänyt sen, se sinetöidään. Turvapussin sinettiä ei voi avata kuljetuksen aikana ilman, että vastaanottaja huomaisi.
- Turvapussi on yksilöity numerolla sekä viivakoodilla.
- Postiin toimittamasi turvapaketti on vakuutettu postivakuutuksella 5000€ arvoon asti.
- Palautuskuori, johon turvapussi laitetaan on neutraalin valkoinen ja siinä on vain osoitekortti. Palautuskuoressa ei ole NettiKullan logoa kertomassa, että kyseessä on arvolähetys.
Jouheva ja turvallinen jalometallien kierrätyspalvelu postitse tai henkilökohtaista palvelua paikan päällä
Olemme olleet alalla jo yli kymmenen vuotta, ja
tähän mennessä ainoakaan vakuutettu jalometallilähetys ei ole vielä päässyt hukkumaan matkalla.
Haluamme tarjota jalometallien kierrätyspalvelua asiakkaillemme mahdollisimman helposti ja matalalla kynnyksellä. Meille on tärkeää, että myynti on asiakkaan näkökulmasta mahdollisimman helppoa ja sujuvaa. Teemme parhaamme, jotta saisit mahdollisimman nopeaa palvelua. Asiakaspalvelumme on täällä juuri sitä varten, että voit ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla tulee prosessiin liittyen ihan mitä tahansa kysyttävää.
Jos kaipaisit kaikesta huolimatta henkilökohtaisempaa palvelua ja haluaisit tuoda esineesi paikan päälle arvioitaviksi kasvokkain, voit tulla käymään toimipisteellämme Helsingissä tai Jyväskylässä. Voit myös kutsua
kiertävän jalometallien ostoautomme vierailemaan omalla paikkakunnallasi.
Mikäli pohdit kullan, hopean, platinan tai palladiumin kierrättämistä, voit olla yhteydessä jalometalliasiantuntijoihimme puhelimitse 044 9877 049 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@nettikulta.fi, tai
tilata maksuttoman turvapakettimme esineidesi arviointia varten.
________________________
Luitko jo?
Uutta! Kiertävä kullan & hopean ostopiste lähelläsi
NettiKulta - Keitä me olemme?