NettiKulta - UKK


Onko turvapaketti tosiaan ilmainen?

Kyllä. Lähetämme täysin ilmaisen turvapaketin Suomessa olevaan postitusosoitteeseen. Maksamme myös lähetyksen palautuksen ja vakuuttamisen 5000 euroon saakka, joten tilaajalle ei tule mitään kustannuksia.

Miten voitte maksaa parhaimman hinnan kullasta?

Yksinkertaisesti siitä syystä että pidämme yrityksen kiinteät kulut minimissään. Meille on tärkeää että asiakas saa haluamansa palvelun mahdollisimman halvalla eikä maksa mistään turhasta. Tästä syystä ostamme kultaa vain postin kautta eikä meillä ole ostopisteitä joista vuokrakuluja.

Mitä tarkoittaa NettiKulta hintatakuu?

Toimita meille joltain toiselta jalometalleja ostavalta yritykseltä saamasi kirjallinen hintatarjous niin laskemme sinulle hintatarjouksen. Hintatarjoukseksi emme hyväksy kuitenkaan yrityksen hinnastoa vaan annettu hintatarjous tulee perustua yrityksen toteutuneisiin jalometallien ostohintoihin.

Saamassasi hintatarjouksessa tulee näkyä tarjouksen tehneen yrityksen nimi, päivämäärä ja -aika, jalometallien paino ja karaatti sekä tarjottu kokonaishinta. Näiden tietojen perustella voimme laskea sinulle päivän korkeimman hintatarjouksen.

Takaamme sinulle parhaimman hinnan jalometalleistasi. Asiakkaat ovat saaneet kauttamme kilpailuttamalla jopa 1 € / gramma enemmän joten hintatakuu toimii aidosti.

Milloin saan maksun tililleni?

Maksamme rahat pankkitilillesi saman päivä aikana kun olemme vastaanottaneet ja arvioineet postin kautta lähettämäsi esineet. Postin kulkuun on hyvä varautua 1-2 päivää turvapaketin tilaamiseen ja pari päivää sen palautumiseen.

Voinko saada takaisin kullattomat ja arvottomat esineet?

Kyllä. Voit saada kullattomat ja arvottomat esineet takaisin täysin veloituksetta 1. luokan kirjeenä. Mikäli haluat käyttää tätä oikeutta tulee sinun kirjoittaa myyntisopimukseen tästä vapaamuotoinen pyyntö. Tässä tapauksessa kauppa jää voimaan jalometalleja sisältävien esineiden osalta ja kullattomat ja arvottomat esineet palautetaan postitse 1.luokan kirjeenä. Voit halutessasi saada esineet myös postivakuutettuna lähetyksenä 20 euron palautusmaksua vastaan.

Voinko perua kaupan jos en ole tyytyväinen?

Kyllä. Saat palvelullemme 100% asiakastyytyväisyystakuun. Kaupan peruminen onnistuu kolmen vuorokauden kuluessa siitä kun ole saanut rahat tilillesi. Lähetämme palautettavat esineet vakuutettuna postiennakkolähetyksinä.

Voiko teille myydä myös hopeaa?

Kyllä. Ostamme hopeaa kullan myynnin yhteydessä. Laita hopeaesineet samaan turvapussiin kultaesineiden kanssa. Jos haluat lähettää pelkkää hopeaa tulee hopeaa olla vähintään 200 grammaa.

Ostamme hopeaesineitä kuten hopeakorut, hopealusikat, hopeakolikot ym. joissa on hopeapitoisuudesta kertova merkintä. Hyvitämme hopeaesineistä 10 - 40 senttiä per gramma riippuen niiden hopeapitoisuudesta ja päivän maailmanmarkkinahinnasta.

Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme mikäli olet lähettämässä pienemmän tai isomman erän niin sovitaan toimitustapa.

Onko kullan lähettäminen postissa turvallista?

Kyllä on. NettiKulta käyttää asiakkaiden palautuslähetyksiin vain ja ainoastaan Postin vakuutettuja postipaketteja. Jokainen lähetys on vakuutettu 5000€ asti eikä yrityksemme historian aikana yksikään turvapaketti ole hävinnyt matkalla. Postivakuutetun lähetyksen postikulut maksaa aina NettiKulta, eli asiakkaalle ei aiheudu kuluja paketin lähettämisestä.

Mitä tarkoittaa karaatti?

Karaatti on vanha tapa ilmaista kultaseoksen kultapitoisuus. Kultapitoisuus karaatteina lasketaan seuraavasti K = 24 * (puhtaan kullan massa / materiaalin kokonaismassa).

Esim. 14 karaatin kullassa on 585/1000 puhdasta kultaa ja 415/1000 seosmetalleja.

Kansainvälisesti hyväksytyt kullan pitoisuudet ovat:

333/8k - väh. 33,3% puhdasta kultaa
375/9k - väh. 37,5% puhdasta kultaa
417/10k - väh. 41,7% puhdasta kultaa
585/14k - väh. 58,5% puhdasta kultaa
750/18k - väh. 75% puhdasta kultaa
835/20k - väh. 83,5% puhdasta kultaa
875/21k - väh. 87,5% puhdasta kultaa
900/21,6k - väh. 90% puhdasta kultaa
916/22k - väh. 91,6% puhdasta kultaa
958/23k - väh. 95,8% puhdasta kultaa
999/24k - väh. 99,9% puhdasta kultaa

Näen koruissani merkintöjä, mitä ne tarkoittavat?

Kullasta valmistettuihin esineisiin lyödään melkein poikkeuksetta alkuperää ja pitoisuutta kuvaavia leimoja. Suomessa valmistetuissa koruissa on esimerkiksi yleensä ainakin tekijän leima, tarkastusleima ja pitoisuusleima. Myös kullatuissa esineissä voi olla leimoja.

Esimerkkejä leimoista:

  • 585/750 - Kultapitoisuus (585=14k, 750=18k)
  • Kruunu sydän-muotoisella pohjalla - Suomen virallinen tarkastusleima joka takaa esineen ominaisuudet oikeiksi.
  • BWN - Ns. nimileima, eli valmistajan yksilöivä leima (tässä esimerkissä 'Nordström Birger Wilhelm'). Valmistajan leima voi olla myös yksilöllinen kuva-leima.
  • B8 - Vuosileima joka kertoo esineen valmistusvuoden (esimerkissä B8 tarkoittaa vuotta 1979)
  • AMERIK./AM/AM.DOUBLE - kullattu (kullalla pinnoitettu) esine
  • GF/GP - "Gold filled" tai "gold plated"; kullattu esine
  • AUREA - kullattu esine
  • NICK.FREE - kullattu esine jonka seoksessa ei ole käytetty nikkeliä
  • PL18K - 18 kraatin kullalla pinnoitettu esine

Miten punnitsette kullan?

Käytämme ainoastaan TUKES:in hyväksymiä jalometellikauppaan tarkoitettuja tarkkuusvaakoja. Jalometallikauppaan tarkoitettujen vaakojen pitää olla vähintään tarkkuusluokkaa II tai muutoin tarkoitukseen erikseen hyväksyttyjä vaakoja. Ennen lähetyksen arvioimista lähetys punnittaan ja kuvataan kokonaisuudessaan.

Koruissani on jalokiviä. Ostetaanko myös kivet vai mitä niille tapahtuu?

Emme valitettavasti osta korujen kiviä. Tämä johtuu siitä että jopa aidot timantit ovat usein pieniä ja yksittäisinä kappaleina melko arvottomia ja vaikeasti uudelleen myytäviä. Kivet ja muut ei-kultaiset osat on mahdollista saada takaisin heti kaupan jälkeen veloituksetta 1. luokan kirjeenä. Riittää kun kirjoitat tästä vapaamuotoisen pyynnön myyntisopimukseen.

Minulla on kysymyksiä, joihin en löydä vastausta. Miten toimin?

Ymmärrämme että kullan myynti saattaa askarruttaa ja herättää kysymyksiä. Ole yhteydessä niin autamme mielellämme. Soita asiakaspalveluumme 044 9877 048 ma-pe klo 10.00 -16.00 tai lähetä sähköpostia asiakaspalvelu@nettikulta.fi